-

| 0 yorum ]
Sponsorlu Bağlantılar

Sokratesle ilgili bir hikaye var.Daha önceden okudunuz ya da duydunuz mu bilmem.Burda paylaşılmamıştı sanırım.

Birgün Sokrates`in arkadaslarindan birisi heyecanla gelir ve Sokrates`e:
-Sokrates, ögrencilerinizden biri hakkinda ne duydum, biliyormusunuz?...
-Bir dakika! "der Sokrates." -Anlatmadan önce bir testi gecmen gerekiyor; 3 sorulu test.
-3 sorulu test?!..
-Evet. der Sokrates, 3 sorulu test! ögrencim hakkinda duydugun seyi bana anlatmadan önce, söylemek istedigin seyi 3 sorulu bir filtreden gecirelim. ilk olarak söyliyecegin seyin dogrulugundan eminmisin?
-Hayir, ama duyduguma göre...
-Tamam der Sokrates, yani emin degilsin, simdi 2. sorum; bana söylemek istedigin sey ögrencim hakkinda iyi birsey mi?
-Eh pek sayilmaz, ama....
-yani der SOkrates, bana ögrencim hakkinda söylemek istedigin seyden emin degilsin ve bunun pek iyi birsey oldugunu da düsünmüyorsun. Peki bu söyliyecegin sey benim icin kullanisli olacak birsey mi?
-yo, hayir.pek degil.
-e peki bana dogrulugundan emin olmadigin, benim icin kullanisli olmayan ve kötü birseyi niye söylemeye calisiyorsun?..

Acaba kaç kişi böyle düşünebilir?.Kuşkusuz sokrates'i çok önemli bir filozof yapan unsurlardan yalnızca biriydi..

0 yorum

Yorum Gönder