-

| 0 yorum ]
Sponsorlu Bağlantılar

Einstein önyargı için atomu parçalamak önyargıyı yok etmekten zor diyor..

Önyargı gerçekten insanın başına bela olan insanları yanlış anlamamızı sağlayan kişinin karşısındakini tabiri caizse yargısız infaz etmesidir.Bana göre bu anlamda önyargı ile empati çok zıttır.Önyargılı insanlarda empati yeteneği olması beklenemez.

Şimdi size yaşadığım bir olayı anlatayım.Bu da ön yargının bir değişik şekli...
Bilenler bilir Ispartada Ayazma mahallesi deyince akla ilk gelen mesireliğin altında bulunan insanların şişelere su doldurmak için yarıştığı çeşmedir. Ayazma kelimesi zaten Rumların kutsal saydıkları kaynak veya pınara verilen addır.

Sık sık bizim evde yaşanan muhabbet şudur.Bugün suyu kim doldurcak?Biz burda oturmuyorken daha önce bulunduğumuz yerdede karbuz çeşmesi vardı yine başka meşhur bir çeşme.Bu da çarşi içinde bulunur.İşte buranında suyu yine doldurmak için yarışılan bir su.

Annem fazlasıyla takmıştı su konusuna..Bir gün benden bir bardak su istedi.Ama illaki musluktan akan sudan değil karbuz çeşmesinden doldurulan sudan olacak..Bunu tekrar ettikçe etti.Saplantı haline geldiğini biliyorum.Ona ne fark eder dedim.Çok fark var dedi.Bende gittim ona söylemeden çeşmeden yani normal musluk suyundan 1 bardak su doldurdum.İkram ettim.

Annemin dediği laf aynen şu

"Gördün mü OnuR nasılda güzel başka canım buranın suyu?"

Daha sonra anneme yaptığım küçük testi söylediğimde pek ne diyeciğini bilememiş olsada ...

Bu da bir önyargı örneği aslında..Ben giriş olarak önyargıya kendi hayatımdan bir kesitle girdim.Birde bu konuya ilgili meşhur gelincik hikayesi vardır.Onuda iletecem şimdi..

UZAKLARDA bir köyde, kocasi, çocugu dogmadan ölmüs, tek basina yasayan hamile bir kadin kendisine arkadas olmasi açisindan dagda yarali olarak buldugu bir gelincigi evinde beslemeye baslar.

Gelincik kadinin yanindan bir an bile ayrilmaz. Her ne kadar evcil bir hayvan olmasa da,oldukça uysallasir.

Bir kaç ay sonra kadinin çocugu dogar. Tek basina tüm zorluklara gögüs germek ve yavrusuna bakmak zorundadir.

Günler geçer. ve kadin bir gün bir kaç dakikaligina da olsa evden ayrilmak ve yavrusunu evde birakmak zorunda kalir...

Gelincikle bebek evde yalniz kalmislardir. Aradan biraz zaman geçer ve anne eve gelir. Gelincigi ve kanli agzini görür.

Anne çildirmisçasina gelincige saldirir ve oracikta öldürür hayvani. Tam o sirada içerdeki odadan bir bebek sesi duyulur.

Anne odaya yönelir... Ve odada besigi, besigin içindeki bebegi ve bebegin yaninda duran parçalanmis bir yilani görür.

0 yorum

Yorum Gönder